Back to attack!

Först & främst vill jag gratulera 2 personer...

Ett stort grattis till Emilia som äntligen har blivit mamma till världens sötaste Towe!!!

Sen ett stort grattis till pappa, idag är det din dag!

 

Annars har det vart en vecka med massa jobb... Har jobbat tis-lör på mitt nya jobb & jag trivs bättre & bättre & jag tycker att jag kommer in mer & mer i det nya systemet. Blev tom bjuden på julfest. Ska bli skoj, det är alla Meny-kedjorna i södra Norge & vi blir väl en sådär 500 pers, bara att sätta på sig sitt bästa humör :D

 

Har dock hänt en del skit denna veckan.... Kom på att min hyresvärd ljugit för mig. Hon sa till mig & pappa att jag hade övervåningen fri, eftersom min toalett ligger utanför lägenheten... Men när jag, pappa & May bar upp de sista sakerna till mig lägenhet, visade det sig att det bodde en kille mitt emot mig!! När jag ringde henne & påpekade detta blev hon fruktansvärt otrevlig & sa att hon ALDRIG sagt detta. Men när pappa sen ringde var det andra visor.... Så har skrivit ett brev till henne & bett om att säga upp lägenheten den sista & få tillbaka mitt depositium... Kärringjävel!!!!

 

Jag & pappa var & kollade på en charmig större 1:a i onsdags & hör & häpna, jag fick den :D Så ska se om jag kan flytta in den 20:e, innan jag reser till Sverige. Ska ringa den nya hyresvärden i eftermiddag & lägga på charmen :)

 

Annars har denna veckan varit lugn, har varken Internet eller antenn till tv:n i min lya, så jag har kollat en massa dvd-filmer om kvällarna...

 

Var på biblioteket i Tisdags, sörlandets största faktiskt... Ett jättefint & stort bibliotek, med tillmötesgående personal. Hittade en svensk hörna faktiskt & blev jätteglad, det var inte så stort utbud men jag hittade en Leif GW Persson bok som jag lånade, sen hittade jag en dvd-serie av Charles Dickens - Bleak House. En mörk 1700-tals historia som jag fatsnade ordentligt för...

 

Träffade btw en intressant människa när jag väntade på bussen häromdan! Hon frågade om bussen hade kört & när hon upptäckte att jag var svensk kom en massa frågor. Det slutade med att vi gick & handlade ihop & bytte nr, hon ska visa mig Arendal nån dag. En sann bohem människa :)

 

Nu sitter jag hemma hos pappa med en dunderförkylning & dricker kaffe (nej det e nog inte baconsjukan)

Jag har sån väldans hemlängtan, det knyter ihop sig i magen & inatt somnade jag med tårar rullandes nerför kinderna... Pratade både med mamma & Johanna i telefon igår & det gjorde ju inte saken bättre. Jag saknar min mamma, mina systrar, min katt, mina vänner & mina jobbar kompisar extremt mycket! T.o.m. "the "green mile" som jag kallar världens tristaste väg från solgårda till hemköp!!

Tankarna surrar, har jag gjort rätt???? Är det värt det??? Och sen kommer panikångesten, jag känner hur den bildas i magen till en stor svart klump som sen sprider sig genom hela kroppen. USCH!

 

19 dagar tills jag kommer & hälsar på i Karlshamn...

 

Ta hand om varandra!

 

Peace

 

 


Kommentarer
Postat av: Pierre

Nötter finns det överallt. Bra att du fick en ny lägenhet iaf.

Hemlängtan har alla på något sätt. Du har inte varit där så länge än. Det kommer bli ännu bättre på jobbet. Du kommer träffa mer människor att umgås med och snart har du några riktigt bra vänner som här hemma. Blir hemlängtan för stor så är det ju ingen som tvingar dig att vara kvar. Finns alltid folk som kan hjälpa dig "hem". Sånt löser sig alltid. Man kan inte annat än att ge det tid, sen få man se hur man känner och mår.

2009-11-08 @ 20:16:41
Postat av: emelie

tack återigen för dina visa ord pierre :)



ja jag hoppas med att jag snart kommer träffa nya vänner, fast inga vänner e så bra som dom jag har i k-hamn :D

bara tiden får utvisa vad som händer, men har jag gett upp så mkt så kan jag inte bara låta små bakslag slå mig... bara lite förvirrad för tillfället. Hoppas vi ses på fest när jag kommer & hälsar på :)

2009-11-08 @ 22:05:27
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/
Postat av: fia

Hej gumman! va pissigt av värden att ljuga, tur du hittat en ny lya. Med dass innanför dörren kanske? Klart du har gjort rätt, hur kul tyckte du k-hamn va igentligen, förutom vänner o familj? Du behövde nog åka, o Norge kändes ju naturligt. Allt blir bättre med tiden ska du se. Det är som när man va liten och skulle börja på högstadiet. Lämna tryggheten och in i nåt nytt och ovisst. Men det kommer gå sååå bra för dig. Fast jag saknar dig massor. Kramar fia

2009-11-09 @ 12:58:51
Postat av: Pierre

Man kanske inte få lika goda vänner som i k-hamn, men man kan få bättre vänner.

Man få kämpa, så är det med allt i livet. En ända stor kamp. Men är man inte säker på sitt val så känns varje bakslag hur stora som helst. Men det är bara att kriga på. Du har ju gjort ett stort steg i att flyttat härifrån. Du har ju din pappa i närheten. Ge det mer tid så kommer du trivas som fisken i vattnet. Men skulle det bli för jobbigt så finns det alltid en väg tillbaka. Bra att ha i baktankarna.

Klart vi gör. Bara att höra av dig när du kommit hit.

2009-11-09 @ 14:22:45
Postat av: Tina

Vet inte om jag skrivit till dig men jag har en ny blogg, skulle du vilja uppdatera din länk till mig? http://lifeoftaini.se



Kramar!

2009-11-13 @ 00:02:53
URL: http://lifeoftaini.se/
Postat av: Sandra

Jaa, nu hänger jag med! (svarade på inlägget ovan först...)

Men är det ingen uppsägningstid hos kärringen?

Kram

2009-11-14 @ 17:26:37
URL: http://fnuppa.blogg.se/
Postat av: emelie

bättre sent än aldrig sandra ;) men läs nedifrån o upp så kanske det underlättar hihi.. jo det var egentligen 3 månader men eftersom hon har ljugit så strider vi emot henne, och jag får ont i magen :(

2009-11-14 @ 18:46:15
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0