Fredagen den 13:e!

Då var en ny vecka till ända...

Idag är det fredagen den 13e!
Med blåst, regn & snö. Idag är en sån dag där man vill sitta med en kopp varm choklad & mysa med ngn... vem vill inte det??


Veckan började iaf bra... Jag var & skrev på kontraktet på den nya lägenheten & fick nyckeln.

Det går bättre & bättre på jobbet & det e ju skönt. Fick en massa extra tider 2 veckor fram & det blir en hel del i jul :)

 

Fick dock ett riktigt idiot brev från min hyrevärd idag, där hon skrev att hon inte tänker betala tillbaka deposiumet för omkostnader av annonser i tidningen & på nätet. Det kostar väl på sin höjd 300 , medans vi har betalat 4.000 kr!! Även att hon kan tillkalla advokat om det är så, bring it on säger jag! Inte mitt fel att hon håller inne med sanningen & ljuger för mig & pappa. Det fullkomligt kokar i mig när jag tänker på henne & jag hoppas jag aldrig mer kommer träffa henne!!!

 

Flyttar dock in i min lya den 20e november - SKÖNT!!!

 

Kommit underfund med bra vs dåliga saker med Norge & här kommer dom:

BRA:

* Det är bättre betalt
* Man är omtyckt som svensk här ( fick tex gratis linsvätska hos opikern häromdan :) )
* De har en kortare arbetsvecka
* De betalar mindre skatt
* Det finns gott om jobb



DÅLIGA:
* Det är fruktansvärt dyrt! 1 liter mjölk kostar 14 kr!!
* Lägenheterna erbjuder inte några vitvaror, ber om ursäkt till de jag sagt motsatsen till
* Det kostar att köra bil på vägarna, de har sk. vägtullar, fullkomligt idiotiskt



Nehe om man ska titta lite på tv innan man hoppar i säng, ska jobba ett par timmar på närbutiken här på ön i morgon...

Avslutar med ett citat som stämmer in så bra på mig & min situation just nu: Ibland måste man dras upp med rötterna för att fortskrida sin personliga utveckling....


Ta hand om varandra!

Peace


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej gumman!

Vaddå? Vilken hyresvärd e det som härjar? Här i Sverige eller Norge? Hänger inte med...

Puss & Kram

2009-11-14 @ 17:24:30
URL: http://fnuppa.blogg.se/
Postat av: emelie

Det är min nuvarande hyresvärd här i Norge som härjar! Hon har ljugit & är allmänt fräck &idiotisk! Flyttar dock in i en ny lägenhet den 20:e så slipper jag har ngt mer med henne att göra tack & lov

2009-11-14 @ 17:38:54
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0