Lite tråkigt & lite roligt...

Först & främst vill jag börja med lite tråkiga nyheter... som gör att jag vill vara i karlshamn just nu!

Fick reda på för ett tag sen att morfar fick en stroke igår :(

Tur i oturen så var det vänstra sidan på honom så han kan fortfarande tala & använda sin högerhand. Tror att det är hans kropp som säger till honom att lugna ner sig. Han är dock 82 år & är aldrig stilla.

Morfar är stark & jag tror på honom, men vägen tillbaka är lång. Skickar dig en styrke kram & all min energi <3

 

ôver till lite roligare saker...

Igår fick jag mig ett väldigt trevligt sms, det var från Siri som var & hälsade på på Sandøya. Jag sommarjobbade med henne somrarna 01 & 02 & sen har vi nästan träffats varje sommar efter det. Hon är en frisk fläkt & rak & ärlig. Synd bara att hon bor så långt bort (Bergen)

Vi hade en supertrevlig kväll, medans stormen yrde utanför så satt vi & drack te & åt kex & snackade gamla minnen :)

 

Idag har jag jobbat heeela dagen, sen var jag iväg på kör.. nästa vecka ska vi ha ett litet uppträdande här på ön , får se hur det går haha

I morgon ska jag först jobba, sen åker jag & May till fevik för att prata lite med butikschefen på meny, där jag kanske ska börja jobba. OM jag kan fjäska till mig lite mer timmar vill säga ;)

Måste ju ha råd med ett place att bo i också & det e ju inte speciellt billigt här i Norge.....

 

Nehe ska nog gå & lägga mig strax & ta hand om mitt knä... Det var värsta regnvädret & stormen här igår så jag halka på väg upp till huset & bara hörde mitt högerknä hur det knäcktes, så det e svullet & fint, men jag kan gå, bara jävligt komplicerat att gå på & av cykeln & gå upp & ned för trappor....

 

Ta hand om varandra!

 

Peace


Kommentarer
Postat av: fia

hej vännen, tråkigt med din morfar, är han lika envis som du ordnar det upp sig ska du se. Jag håller tummarna för dig angående jobbet.

Jag vet hur det är att ha ont i högerknäet, har trillat i stengången o slagit upp det, du vet den gången du o mr gojjan "trillade" i på min 30 års fest ;).

Ha det bra hjärtat! Kram fia

2009-10-08 @ 11:30:27
Postat av: emelie

tack hjärtat =) ibland e det bra att vara envis...

Jag fick jobbet & fast anställning på direkten haha :)

Du det där med din 30 års fest måste du ha drömt hahaha. Kramar i massor till min favorit Fia!

2009-10-08 @ 22:40:37
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0