Nervös...

På måndag börjar jag mitt nya jobb & jag kan säga att jag redan nu e riktigt nervös!

Tänk om man inte kommer överens med sina jobbar kompisar, tänk om dellen är helt annorlunda i Norge & jag e värdelös på det, gahhhh

Går alltid igenom samma procedur när det gäller ngt nytt, magkramp & insomnia kvällen före ngt nytt...

Menmen, det är ju ett par dagar kvar... Denna veckan har jag jobbat på pappas jobb. Sett ut som en riktig karl med skyddsglasögon & öronskydd haha.  Fick märka "flensar" men det var jag värdelös på för jag e rädd för hammaren, så jag fick packa dem istället & märka en jäkla massa koffertar med loggor & grejjer,,, riktigt trist jobb, men pappa betalar flyg&tågbiljett till Sverige åt mig :D


Idag ska jag & pappa till Risør till skattekontoret & anmäla min invandring, så nu blir jag offeciellt invandrare haha..


På Lördag ska jag ha födelsedagsfest, då blir det hemmagjord pizza & dansning på bordet :P Synd bara att inte så många kunde komma, men det e inte antalet gäster som räknas utan vilka det är ;) Ska fira 3 saker på lördag, att jag fyller år, att jag blivit "norsk" & att jag fått jobb, så jag & May kom på den briljanta ideèn att servera baileys i halva kinderägg - 3 överraskningar... :D




Kommer på besök i Karlshamn den 27/11-3/12 - ska bli underbart :)

Ta hand om varandra!!

Peace


Kommentarer
Postat av: Emilia

Ohh var du tvungen olägga en bild på kinderägg.. fy attans vad gott!!! har ingen bil o orkar inte gå till affären då e jag inte framme förrns lagom till stängning.. fy dig

Ohh hade en sån konstig dilla igår, du vet jag o blanda mat.. igår vart det natchochips med chokladsås på och cocacola!! fy attans vad gott det var!!

Så nu blir du norsk.. ujuj.. kan du bli svensk sen igen elelr skaffar du dubbla medborgarskap??

2009-10-22 @ 14:19:28
Postat av: Pierre

Alla blir nog nervösa på ett eller annat vis inför något nytt. Hur annorlunda kan det vara? Dom ha väll kalkon-pastrami i Norge med? Maskinerna är det samma och dom använder kilo och inte pounds.... Och arbetskamrater som man inte går ihop med i början brukar alltid lösa sig när man varit där ett tag.

Bara att gå dit och göra ditt bästa och se positivt på saken. Det kommer gå bra. Snart kommer du trivas lika bra där som på Hemköp.

2009-10-22 @ 21:30:34
Postat av: emelie

Emilia: haha sorry, tänk då på mig som måste längta tills på lördag, har n ny policy, inget gottgott förräns på lördagar :) Och fy fasen vad äckligt det lät med chokladsås på tortilla chips, graviddille värre asg Nej alltså jag e fortfarande svensk medborgare men fått norsk person nummer hehe så numera är jag svorsk ;) Hur går det med vaggandet??

2009-10-22 @ 21:45:53
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/
Postat av: emelie

Pierre: haha ja dom har nog kalkon pastrami i norge med, o massa konstiga saker med får som inga i sverige äter. Jag ska försöka se det positiva i det, men jag e tyvärr född pessimist & hittar alltid negativa saker i precis allt :( Tack så jättemkt för din stöttande ord! Kram

2009-10-22 @ 21:47:44
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/
Postat av: fia

Åhh va kul att du kommer "hem" snart igen, då måste vi rocka. O du, du kommer rocka fett i den norska charken. Hoppas du får en underbar födelsedag hjärtat, med många paket :). kramar fia

2009-10-22 @ 22:53:55
Postat av: mamsen

Va kul att du kommer hem snart igen ,då bli det ny adress Kungsgatan 66 som du hittar oss. Va inte nervös för jobbet det gå jättebra ska du se sakna dej puss o kram

2009-10-23 @ 09:56:28
Postat av: emelie

Fia: Jag hoppas jag kommer att rocka fett hehe & att jag klarar av den nya skärmaskinen, fast allt e väl bättre än hemköps uråldriga haha. Tack som fan gumman! Puss



Mamma: ja jag ska ägna en kväll åt bara dig & komma & hälsa på i det nya huset. Hoppas ni trivs bra, saknar dig med. Puss

2009-10-23 @ 14:51:55
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0