Nu händer det grejer....

... Började mitt nya jobb igår. I delikatessen igen :)

Massa nya intryck, massa nya ansikten, massa nya saker & lära. Det var inte lika mkt fisk som på hemköp & inte lika mkt ost, vilket jag tycker var synd. Pålägget var det inte heller mkt av o det mesta var redan färdigskuret. MEN... dom gör en massa egna sallader & massa olika saker i grillen, kyckling,klubbor,fileer,köttkakor,fiskkakor,lunchkakor,älgkakor,baconkakor & en massa färdigrätter som pastasallader (varma), potatisgratänger & varmrätter. Herregud säger jag bara, & plu-numrena ska vi ju inte snacka om, jag som kunde alla i huvudet på hemköp ;) Fy tusan vilken tid det tog att hitta på vågen, kände mig som en sommarjobbare!

Det var dock en del solsken på jobbet som jag säkert kommer att kunna komma överens med & det är nog fler manliga anställda än kvinnliga & det e ganska skönt faktiskt haha.

 

Ska jobba på tors & fre med, sen fick jag massa extra tider nästa vecka så då jobbar jag heltid ;) Och ett extra plus är ju att matbutikerna har stängt på söndagar i Norge ;)

 

I helgen var det förresten födelsedags fest. Och den blev riktigt blöt, satan vad vi drack & fulla som svin blev vi & jag var inte hemma förrän halv 8 på morgonen. Usch ja vad dåligt jag mådde hela söndan haha

Pappa var där& May& Linn& Marianne& Helene& så jag förstås

Ska kanske tillägga att dessa bilderna e från tidigt på kvällen, innan det urartade haha....


Idag har jag hjälpt pappa på jobbet & inventerat en massa skräp, sen var jag & may ute o gick en lång promenad, var faktiskt ute & gick igår med. Måste sätta igång igen, det funkar inte att slarva!!

Nehe nu ska jag göra annat...

Ta hand om varandra!!

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0