Onsdag

Idag har jag varit inne i Tvedestrand & lämnat in mitt cv på meny & kiwi, 2 matvarubutiker i byn. Meny var mer likt hemköp med chark & färskvaror, men det ställe som såg ljusast ut var på kiwi. Så förhoppningsvis hör dom av sig snart, är sugen på att jobba nu.

Har blivit lite av en husmor, jag tvättar, dammsuger & plockar i ordning efter alla & jag tycker om det, ja där hör du mamma, det fanns till och med hopp om mig :)

I morgon ska jag till närbutiken här på ön som sagt & jobba lite, fjäskade till mig ett par timmar på lördag med när jag var där innan idag & lärde mig kassan :)

Snart ska jag iväg på körövning, nej inte bil utan sång, ska bli intressant har inte sjungit i kör sen mellanstadiet, men annars sjunger jag för jämnan, i duschen, om jag hör en bra låt & alltid på fyllan haha.
Får se om jag är en tenor eller alt, för ngn sopran ( kastrerad sångare) är jag i vartfall icke!

Annars har dagen mest gått i djurens tecken. Såg en kise inne i byn idag som såg precis ut som Betis & gud vad jag sprang efter den stackaren & ville kela, vafan jag är ju blödig :) Var & pratade med fåren i hagen här på ön & när jag skulle gå hem från butiken så såg jag e kopparorm(!!) på vägen, men jag intalade mig själv att det egentligen är en ödla & ödlor e ju inte lika äckliga hehe...



Nehe lite mat nu innan kören...

Ta hand om varandra...

Peace

 


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Visste att nånstans därinne fanns en liten husmor:)

2009-09-09 @ 18:10:00
Postat av: Anna

så söt kise :)

2009-09-10 @ 21:20:43
Postat av: emelie

hahaha japp nu blidde du stolt va mamma ;)



Tack så mkt anna =)

2009-09-11 @ 17:07:16
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0