Musiken & jag

Sitter & lyssnar på gamla låtar med minnen.
Vilken potpurri av musikstilar man har haft under sin ungdomstid!

Under högstadiet lyssnade jag på allt från Hanson till 2Pac & Wu-Tang Clan. Men under högstadiet upptäckte jag även min musik gudinna. En gudinna vid namn: Alanis Morissette. Jag kommer ihåg att jag lyssnade sönder hennes Jagged little pill skiva & hon har följt med mig under alla år.

Under gymnasiet var det mycket hiphop som gällde och då främst Eminem. Jag & Emma lyssnade även väldigt mycket på skånefenomenet Bob Hund. Men under gymnasiet började jag också inse hur otroligt bra vissånger faktiskt är. Förut hade jag tyckt att pappa (som är trubadur) mest var pinsam när han spelade sina skivor. Men vilken skatt jag fann i vissångerna: Cornelius Wreeswijk, Björn Afzelius, Peter Lemarc & såklart the one and only: Mikael Wiehe!

Under mina 2 år som student i Markaryd lät jag Lars Winnerbäck omfamna mig. Hans fina stämma & melankoliska texter passade mig utmärkt. jag & tjejgänget bestående av Madde, Emilia, Elin, Majsan & Helena fick oss en gemensam låt som fortfarande får mig att tänka på stunderna tillsammans med dem så fort jag hör den. Låten är Alive med Celine Dion...

När jag sedan flyttade upp till Norge var jag inne i en Cat Stevens period, men om man lyssnar på min spelista nu så finner man en salig blandning av HipHop, synth, Reagge, Rock & vissånger

Musik är min största hobby. Musik är så laddat med känslor. Man har något för varje tillfälle, Glädje, sorg, ilska, upprymdhet & rädsla....

Avslutar med en av de finaste låtar jag vet..

ENJOY!


Ta hand om varandra..

Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0