Vikt vikt vikt!!

Tänkte tillägna dagens blogg åt vikthysterin!

Här har ni en kvinna som slitit med sin vikt under hela sitt liv.
Jag har alltid varit överviktig & älskat mat.

Första gången jag på allvar började banta var innan jag skulle ta studenten. Började på viktväktarna och det gick riktigt bra. Jag gick ner 17 kg på 6 månader.
Men att flytta hemifrån, till en ny lägenhet & ett nytt ställe (Markaryd) visade sig vara svårt. Så med en massa festande & snabbmat gjorde att vågen snabbt steg uppåt igen.

Efter att jag hade flyttat tillbaka till karlshamn igen så började på viktväktarna igen, gick ner ett par kilo men motivationen var som bortblåst så det var inte länge det höll.

Där av följde ett par år med upp & ner gång som en jojo, där allting slutade med att jag satt där med min choklad & tyckte synd om mig själv återigen...

2008 kom Sofia på mitt förra jobb & frågade om jag ville följa med på en intervju med Xtravaganza. Och efter att ha öppnat upp mig fullständigt på intervjun så kom jag med i en testgrupp. Det följdes av 6 veckor med enbart soppa, träning & enorm självdisciplin! Efter de 6 veckorna följde upptrappning med kolhydrat & fett fattig kost. Jag gick ner väldigt snabbt. Gick ner 14 kg på 4 månader! Men det var lättare sagt än gjort att följa de stränga råden. För när jag väl fick smak på mat igen gick det åt helvete ännu en gång!

Efter att ha bott i Norge nästan 1 år så går vågen sakta men säkert uppåt...igen...
Brist på motivation, saknad av vänner & familj & med mindre socialt umgänge som relaterar till mer ensamtid, har gjort mig till en soffpotatis.

Men efter att ha gått & försökt det ena & det andra ...
* Ketolyse= inga kolhydrater
* Viktväktarna för mig själv
* Nutrilette
* Vattendrivande tabletter
* Medlem på ett gym ( där jag höll ut 1 månad)


.... så är tiden inne.

Så hejdå smörgås med ost & hej till knäckebröd & magra pålägg

Hejdå pizza & mc Donalds & hej nyttiga måltider med mycket grönt

Hejdå kakor till mellanmål & hej äpple!

Hejdå till choklad & hej till friska bär med vaniljyoggi

hejdå soffpotatisen & hej till härliga gåturer nere vid havet

Håll tummarna för mig kära läsare, att detta håller nu!

Idag blir det pizza & film... I morgon börjar allvaret & som min käre vän leif säger... "Det finns inga genvägar till framgång"

Kanske att jag återigen kan få se ut såhär igen:


Ta hand om varandra

Peace

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Hej min lilla soffpotatis här är en till, imorn börja jag jobba igen o även ett nytt sundare liv för mej oxå, ska börja imorn,. kanske att vi kan peppa varann och va ett stöd åt varann. Tusen kramar o pussar

2010-08-08 @ 15:29:31
Postat av: emelie

jaså lilla mammsen ska med börja :) Ja vi stöttar varandra, det låter som en superbra ide! Ha en fin dag på jobbet i morgon. Älskar dajj! Pöss

2010-08-08 @ 22:59:42
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/
Postat av: Emilia

Då kämpar vi tillsammans!! imorogon är det två veckor jag har kört med "ej medvetet tillsatt socker" så har enbart druckit vatten i två veckor.. drack te igår.. med honung i.. svårt att dricka utan socker.. men honung är nyttigt för kroppen, dock inte i stora mängder.. imorogon väntar vågen igen.. första veckan var minus 1 kg.. men 1 räknar jag knappt för det kan man typ skifta över ett dygn.. men får se vad den visar imorogn.. har vart lite slarvig med motionen denna veckan för jag var lite krasslig.. men nya tag!! vill träna på friskis men finns inte här o har ingen som övertalar mig att gå o träna.. men ska kolla upp lilla gymmet på IOGT-NTO JA FINNS HÄR billigt o kankse man kan försöka va där ngn gång per vecka helst 3!

Så Kom igen tjejen!!! nu ska vi bli beach-11 nu har bitch -10 varit :)

Kram på di! O mamma din med:)

2010-08-09 @ 20:22:52
Postat av: emelie

Emilia: Duktiga tjejen :) Jag vet det är apsvårt att utesluta socker. Själv kör jag på med att äta nyttigt men inte utesluta ngt, bara mindre... Mindre kolhydrater, socker & fett, men måste lära mig att dricka vatten, det är jag superkass på, tycker inte om vatten :/ Själv så väger jag mig inte, jag mäter mig istället, för vågen är djävulens verk haha. Vi kan väl uppdatera varandra? Hade vart kul. Puss på dig stumpan

2010-08-09 @ 21:53:25
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/
Postat av: fia

hej gums! Du skriver så kul, här skrattas det igenkännande.Vill först bara säg att det är insidan som räknas och din är superfin, precis som din utsida. Meen jag vet exakt vad du pratar om. Har en deal med Annie här hemma, inget fika och godis fram till nyår och nu har första veckan passerat och 2,5 kg försvunnit. Kör hårt på LCHF. Så kom igen så blir vi snart lika snygga som våren 08 ;). glömmer aldrig din lilla lilla mage. Kraamar från K-hamn

2010-08-09 @ 22:42:53
Postat av: emelie

Hej Fiafis =)=)

För det första så saknar jag dig en maaaaaaaaaaaaaaaasssssssssssssa!!!!!!!!!!

Tusen tack för dina fina ord gumman, men nu börjar rumpan gå ut för mkt där bak haha.

Vilken bra deal & grattis till viktminskningen, kanonbra !!

Jag lovar att uppdatera på bloggen hur det går & massa lyckatill kramar till både dig & Annie :)



Beach 2011!!!!

2010-08-10 @ 16:41:07
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0