Yes :)

Vägde mig på jobbet igår efter 1 veckas diet & jag har tappat 3 kg :D

Känns riktigt bra, inte jobbigt som det brukar vara, visst har jag vart sugen på godis, kakor & glass men det känns inte så farligt när man kan sitta & njuta av en omelett med ost & bacon i hehe

 

Idag är jag ledig, ledig ända till fre. Det är väl skönt sa Henrik på jobbet? Jag svarade att nej jag är svensk, jag vill jobba o tjäna pengar!

Återigen denna osäkerheten att inte ha en stabil lön. Detr gnager på mig och jag kan inte sova! Att ena månaden tjäna hur bra som helst, till att nästa månad tjäna lika dåligt som i sverige, gissa vilka tankar som kommer då? När ska jag ha råd att unna mig något fint till hemmet?? Är det verkligen inte min tur för lite god karma nu???? (ja jag e en gnällspik, men det får jag vara)

 

Har börjat följa en underbar serie nu när jag har fått Internet. Den heter Glee & handlar om en bunt mobbade high - school ungdomar som går på ett musikalprogram. Feel-good känsla & massa bra musik. En serie i äkta Emelie anda. mamma du hade älskat den :D
Tack Johanna & Ruda för tipset, ni känner mig :)

Så nu har jag iaf ngt att göra när jag är ledig... borde ut & gå men det är så halt att jag väljer att vara en kärring o stanna inne, får bli sit-ups idag känner jag.

Fia fikan är in planerad och jag kommer ta en liten paus i bantandet när jag är i stan så en liiiten kaka kan vi allt unna oss ;)

Ta hand om varandra!!

peace

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis gumman, 3 Kg, wow va kul. Fortsätt så, tror inte du kommer att vilja ha den där kakan faktiskt. Vi får väl se. Nu ska jag till pållarna och frysa.Kramar

2010-01-12 @ 16:13:41
Postat av: emelie

Tack gumman, det känns riktigt bra =)

Nej kanske inte, bara gått 1 vecka så har fortfarande lite sug... Ha en fin dag hjärtat! Kram

2010-01-13 @ 10:39:44
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/
Postat av: Maja

Hörru! Vad kör du för diet? Hit med tips:D

2010-01-13 @ 11:16:49
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: emelie

Maja: jag äter max 15 g kolhydrater om dagen, men massa proteiner & fett, men sorry gumman du e för smal för den dieten

2010-01-13 @ 17:07:49
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0