1 år!

Shit...

Igår hade jag bott i Norge i 1 år!!
Fy fan vad tiden går fort när man har roligt?

Var det värt det då?? Nja är nog mitt svar på den frågan...
Det har varit otroligt gynnsamt för mitt personliga utvecklande..
Men det har varit svårare än jag trodde att vara så långt borta från min mamma, mina systrar, katt & mina vänner.Det har varit många sömnlösa nätter & många tårar som har fällts under det gångna året....

men jag har lärt mig att ta vara på mig själv. Här hade jag inget jobb att gå till, jag hade inga vänner, nästan ingen visste vem jag var. Jag hade pappa & extra familjen men that`s it...

Men det har ju gått ganska bra.
På min födelsedag fick jag ett nytt jobb.
Den 1a November fick jag min nuvarande lägenhet.
Jag har jobbat heltid hela sommaren & ska snart "förhandla" mig till mer timmar. Minst 90 %.
Jag har underbara jobbarkompisar!
Jag har även fått en del underbart fina vänner som jag är otroligt glad över att ha i mitt liv.

Jag har rest mig upp från mitt förra ganska så destruktiva liv.
Jag är tillfreds med att vara själv..
Jag har lärt känna mig själv så jävla mycket bättre.
Jag har pengar på kontot när månaden är slut.
Jag har lika mycket över efter att ha betalat räkningarna här som jag hade i lön i Sverige :)

Nu är det bara operation Älska sig själv kvar :)
Sen får vi se om jag stannar, hur länge & vart nästa destination blir...

Ta hand om varandra!

Peace


Kommentarer
Postat av: mamsen

Tänk vad tiden går, min lilla flicka i ett annat land så långt bort men ändå känns du så nära, jag fick några underbara dagar tillsammans med dej på semestern o jag tyckte det va helt underbart, både att se hur du bor men framför allt att du verkade väldigt lugn o harmonisk, det ha nog inte varit helt fel att komma från Karlshamn o börja om lite från början, kanske att det inte känns lika skrämmande att fortsätta se sej om o fortsätta färden mot nya mål, man vet aldrig vad som väntar bak hörnet, vad du än gör så finns jag alltid här för dej, älska dej Emelie o saknar dej puss

2010-09-08 @ 10:17:05
Postat av: emelie

Ja tänka sig mammsen, den bara flög förbi!

Tack för dina fina ord, du vet hur du ska göra din dotter glad :)

Jag finns alltid här för dig också, i alla lägen!

Älskar dig & saknar dig mor!!! <3

2010-09-08 @ 16:07:52
URL: http://mellesnyaera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0