Snart är det dags

Jaha då har Maysan hämtat mig i Arendal så jag slipper ligga hemma & glo.
Sitter på pappas jobb atm & väntar på att han ska sluta så vi kan bege oss mot Sandøya.
Foten är mycket bättre idag, svullnaden har gått ner avsevärt sen igår & nu är foten mörkblå och värker mest om jag går...
Jag som skulle börja mitt "nya" liv idag. Träna efter jobbet, men det får bli vid ett senare tillfälle, jag ger inte upp nu, motivationen är på topp.
Mitt nyårs löfte 2011 kommer att bli: Gå ner 10 kg till sommaren. Det är ju ganska realistiskt tycker jag... gå ner sakta så att jag kan hålla det och förhoppningsvis kunna gå ner lite till.
Mitt problem har ju varit förr att jag har bantat med lite mer extrema metoder, vilket har resulterat i snabb viktminskning men det har nästintill varit omöjligt att hålla och så har vågen snabbt pekat uppåt igen.
Tänkte försöka att hålla mig till att unna mig något gott 1 ggr i månaden och träna 2 ggr i veckan.
Är lite osäker på vilken metod jag ska använda mig angåande maten, men tror att jag ska köra en form av viktväktar upplägg... Fullkornsprodukter, magra mejeriprodukter, frukt & grönt & 3 liter vatten om dagen.
Är det någon vänlig själ som har ett tips på vad jag ska göra när sötsuget tränger på?
Tacksam för förslag angående mat & träningsupplägg!

Så fort foten blir bra så kör vi på stenhårt & Förhoppningsvis kommer välmåendet samtidigt...

ta hand om varandra!

Peace


Kommentarer
Postat av: Sandra

Testa LCHF! Jag gick ner 13 kilo på att äta mej mätt och bli piggare! Det finns massa smaskiga enkla recept på nätet och mycket info.

Jag höll vikten fram till bebis då, men har än sålänge bara gått upp 7 kilo och då e ja ändå 5v från förlossning!

Kram!!!!!!

2011-01-05 @ 14:03:50
URL: http://fnuppa.blogg.se/lchf
Postat av: Tina

Här en en blogg som min fd handbollskompis har. Hon skriver mycket om motion, kost och lite hårdare träning om man är sugen på det. Hon är jätteduktig.



http://functionalindividualtraining.blogspot.com/



2011-01-05 @ 15:12:56
URL: http://lifeoftaini.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0