17e Maj

Först och främst får jag väl gratulera med dagen Norge, för idag är det 17e Maj.
Har varit en lång dag, mötte upp Rebecca i pollen och såg på barntåget :)
Sen mötte vi upp Petter & Espen och drog till Vik för att strosa omkring på en liten marknad.
Vidare en runda till petters mor för kaffepaus, dit kom även Martine och joina upp...
Sen begav vi oss vidare till Grimstad för att se på karnevalståget...
Norska flaggor överallt, glada norrmän & Bunader (folkdräkter) på var och varannan människa. Här firar man ordentligt. Här är man stolt över sitt land och visar det. Man säger grattis med dagen och kramar om varandra. Alla har ledigt från jobbet (nästan) och beger sig ut på gator och torg...
Det är konstigt hur annorlunda det är bara i Storebrorlandet.....
Tänk vad mysigt att föra in en sån tradtion i Sverige.. nej men då är jag väl rasist... Får knappt sjunga nationalssången för fan!!
Känns som 6e Juni har tagits över av nazisterna,,,, kanske dags att ta tillbaka, "Upp till kamp" ;)

Solbränd och fräknig har jag också blivit av att varit ute i solen precis hela dagen, och såklart huvudvärk eftersom jag som vanligt glömt att dricka som jag ska....
Sitter nu och kopplar av och lyssnar på "Gasolin`"




Ta hand om varandra!

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0